Makaleler

1- Çolak, İ. (2024). Science mapping of the knowledge base on teacher autonomy: a bibliometric study. International Journal of Educational Management, 38(5), 1305-1324. https://doi.org/10.1108/IJEM-05-2023-0241

2- Çolak, İ. (2024). School projects from the perspectives of the project school teachers.Anadolu University Journal of Education Faculty (AUJEF), 8(1), 376-398.

3- Yorulmaz, Y. İ., & Çolak, İ.(2023). Exploring teacher autonomy through teachers’ perspectives: A qualitative case study. Research on Education and Psychology7(Special Issue 2), 537-556.

4- Çolak, İ., Yorulmaz, Y. İ., Sever, Y., & Altınkurt, Y. (2023). The mediating role of organizational power distance perception in the relationship between teachers’ organizational trust and teacher autonomy.MANAS Journal of Social Studies, 12(2), 488-501.

5- Colak, I., & Altinkurt, Y. (2022). The Precarization of Educational Labor: The Examination of Teachers’ Job Insecurity PerceptionsEducational Process: International Journal, 11(2): 60-95.

6- Çolak, İ.,Yorulmaz, Y. İ., & Altınkurt, Y. (2022). Öğretmenlerin örgütsel güç mesafesi algıları ile özerklik davranışları arasındaki ilişkide eleştirel düşünme eğilimlerinin aracı rolüe-Uluslararası Eğitim Araştırmaları Dergisi, 13(2), 90-107.

7- Yorulmaz, Y. İ., Iliman Püsküllüoğlu, E., Çolak, İ.,& Altınkurt, Y. (2021). The relationship of organisational trust with organisational justice organisational commitment, and organisational citizenship behaviours in educational organisations: A meta-analysis. Education and Science, 46(208), 237-277.

8- Çolak, İ., Anasız, B. T., Yorulmaz, Y. İ., & Duman, A. (2019). Öğretmen adaylarının eleştirel düşünme eğilimlerine cinsiyet, sınıf düzeyi, anne ve baba eğitim durumu değişkenlerinin etkisinin incelenmesi: Bir meta analiz çalışması.e-Uluslararası Eğitim Araştırmaları Dergisi, 10(1), 67-86.

9- Yorulmaz, Y. İ., Çolak, İ., & Çiçek-Sağlam, A. (2018). The relationship between teachers’ structural and psychological empowerment and their autonomy.Journal of Educational Sciences Research, 8(2), 81-96. Doi: 10.22521/jesr.2018.82.3

10- Çiçek-Sağlam, A., Yorulmaz, Y. İ., Türkkaş-Anasız, B., Çolak, İ., & Dumlu, N. N. (2018). Prediction of academic staffs’ organizational silence through their power distance perceptions. Üniversitepark Bülten, 7(2), 143-166. Doi: 10.22521/unibulletin.2018.72.6

11- Yorulmaz, Y. İ., Çolak, İ.,Altınkurt, Y. ve Yılmaz, K. (2018). Örgütsel güç mesafesi ölçeği geçerlik ve güvenirlik çalışması. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(4), 671-686. Doi: 10.24315/trkefd.411916 (ULAKBIM)

12- Yorulmaz, Y. İ., Çolak, İ., & Ekinci, C. E. (2017). An evaluation of PISA 2015 achievements of OECD countries within income distribution and education expenditures. Turkish Journal of Education, 6(4), 169-185. doi: 10.19128/turje.329755 (ESCI).

13- Yorulmaz, Y. I., Colak, I., & Altinkurt, Y. (2017).A meta-analysis of the relationship between teachers’ job satisfaction and burnout. Eurasian Journal of Educational Research, 71, 175-192. doi: dx.doi.org/10.14689/ ejer.2017.71.10 (ESCI, ERIC).

14- Çolak, İ. ve Altınkurt, Y. (2017). Okul iklimi ile öğretmenlerin özerklik davranışları arasındaki ilişki.Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 23(1), 33-71. doi: 10.14527/kuey.2017.00

15- Çolak, İ.,Yorulmaz, Y. İ., ve Altınkurt, Y. (2017). Öğretmen özyeterlik inancı ölçeği geçerlik ve güvenirlik çalışması. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 4(1), 20-32. doi: dx.doi.org/10.21666/muefd.319209

16- Çolak, İ., Altınkurt, Y. ve Yılmaz, K. (2017). Öğretmenlerin özerklik davranışları ile iş doyumları arasındaki ilişki.Karadeniz Sosyal Bilimler Dergisi, 9(2), 189-208. https://dergipark.org.tr/tr/pub/ksbd/issue/34220/383408

17- Çolak, İ., Altınkurt, Y., & Yılmaz, K. (2014).The relationship between teachers’ teacher leadership roles and organizational commitment levels. Educational Process: International Journal, 3(1-2), 35-51. doi: 10.12973/edupij.2014.312.3

Scroll to Top