1. Çolak, İ. (2023, 27-30 Eylül). Öğretmenlik mesleğinin mesleki standartlar ve mesleki kimlik açısından incelenmesi [Sözlü Bildiri]. 7thInternational Contemporary Educational Research Congress, Muğla.
2. Çolak, İ. (2023, 20-23 Eylül). Öğretmenlerin mesleki profesyonellikleri konusundaki çalışmaların bibliyometrik analizi [Sözlü Bildiri]. International Education Congress, Ankara.
3. Çolak, İ., & Yorulmaz, Y. İ. (2023, 8-11 Haziran). Girişimci Üniversitelerin Gelişim Süreci ve Değerlendirilmesi [Sözlü Bildiri]. XthInternational Eurasian Educational Research Congress, Ankara.
4. Çolak, İ. (2023, 8-11 Haziran). Eğitimde adalete ilişkin politikaların PISA 2018 sonuçları kapsamında incelenmesi [Sözlü Bildiri]. Xth International Eurasian Educational Research Congress, Ankara.
5. Çolak, İ., Türkkaş-Anasız, B., Yorulmaz, Y. İ., & Duman, A. (2018, 13-15 Eylül). Öğretmen adaylarının eleştirel düşünme eğilimlerine cinsiyet, sınıf düzeyi, anne ve baba eğitim durumu değişkenlerinin etkisinin incelenmesi: Bir meta analiz çalışması[Sözlü Bildiri]. 2nd International Education Research and Teacher Education Congress (ERTE), Kuşadası-Aydın.
6. Yorulmaz, Y. İ., Çolak, İ., & Çiçek-Sağlam, A. (2018, 13-15 Eylül). Öğretmenlerin yapısal ve psikolojik güçlendirilmeleri ile özerklik davranışları arasındaki ilişki [Sözlü Bildiri]. 2nd International Education Research and Teacher Education Congress (ERTE), Kuşadası-Aydın.
7. Çolak, İ., Yorulmaz, Y. İ., Altınkurt, Y., & Ekinci, C. E. (2017, 3-7 Mayıs). Bazı ülkelerdeki öğretmenlerin ve okulların özerklik düzeyleri [Sözlü Bildiri]. 2. Uluslararası Felsefe, Eğitim, Sanat ve Bilim Tarihi Sempozyumu, Muğla.
8. Yorulmaz, Y. İ., Çolak, İ., & Yaşa, R. (2017, 3-7 Mayıs). The examination of teachers’ loss of face [Sözlü Bildiri]. 2. Uluslararası Felsefe, Eğitim, Sanat ve Bilim Tarihi Sempozyumu, Muğla.
9. Yorulmaz, Y. İ., Çolak, İ., & Altınkurt, Y. (2017, 3-7 Mayıs). The relationship between job satisfaction and burnout of teachers in Turkey: A meta-analysis study [Sözlü Bildiri]. 2. Uluslararası Felsefe, Eğitim, Sanat ve Bilim Tarihi Sempozyumu, Muğla.
10. Çolak, İ., Yorulmaz, Y. İ., Türkkaş-Anasız, B., Dumlu, N. N., & Çiçek-Sağlam, A. (2017, 28 Eylül-1 Ekim). Örgütsel sessizlik ölçeğinin Türkçeye uyarlanması: Geçerlik ve güvenirlik çalışması [Sözlü Bildiri]. 2. Uluslararası Çağdaş Eğitim Araştırmaları Kongresi, Muğla.
11. Çiçek-Sağlam, A., Yorulmaz, Y. İ., Türkkaş-Anasız, B., Çolak, İ., & Dumlu, N. N. (2017, 28 Eylül-1 Ekim). The effect of academic staffs’ power distance perceptions on organizational silence [Sözlü Bildiri]. 2. Uluslararası Çağdaş Eğitim Araştırmaları Kongresi, Muğla.
12. Çolak, İ., Altınkurt, Y. ve Yılmaz, K. (2016, 31 Mayıs-3 Haziran). Öğretmenlerin özerklik davranışları ile iş doyumları arasındaki ilişki [Sözlü Bildiri]. III. Eurasian Educational Research Congress, Muğla.
13. Çolak, İ., Aysel, İ., Yorulmaz, Y. İ., & Altınkurt, Y. (2021, 14-18 Nisan). Ortaöğretimde neoliberal bir dönüşüm: Proje okulları[Sözlü Bildiri]. 4. Uluslararası Felsefe, Eğitim, Sanat ve Bilim Tarihi Sempozyumu, Muğla.
14. Iliman Püsküllüoğlu, E., Çolak, İ., & Yorulmaz, Y. İ. (2021, 14-18 Nisan). Öğretmen adaylarının eğitim inançları, eleştirel düşünme eğilimleri ve öz yeterlik inançları arasındaki ilişkiler [Sözlü Bildiri]. 4. Uluslararası Felsefe, Eğitim, Sanat ve Bilim Tarihi Sempozyumu, Muğla.
15. Yorulmaz, Y. İ., Çolak, İ., & Altınkurt, Y. (2018, 10-13 Ekim). Öğretmenlerin psikolojik güçlendirilmeleri ile özyeterlik inançları arasındaki ilişki [Sözlü Bildiri]. 3. Uluslararası Felsefe, Eğitim, Sanat ve Bilim Tarihi Sempozyumu, Giresun.
16. Çolak, İ., Yorulmaz, Y. İ., & Hoşgörür, V. (2018, 10-13 Ekim). Öğretmenlerin mesleki gelişimine yönelik mentorluğun TALIS raporları açısından incelenmesi ve Türkiye özelinde değerlendirilmesi [Sözlü Bildiri]. 3. Uluslararası Felsefe, Eğitim, Sanat ve Bilim Tarihi Sempozyumu, Giresun.
17. Yorulmaz, Y. İ., Çolak, İ., & Altınkurt, Y. (2022, 22-25 Haziran). Türkiye’de eğitim örgütlerinde örgütsel muhalefet konusunda yapılan çalışmalar ile ilgili bir meta değerlendirme [Sözlü Bildiri]. IX. International Eurasian Educational Research Congress, İzmir.
18. Balkaya, Ş., Yorulmaz, Y. İ., Çolak, İ., & Altınkurt Y. (2016, 12-14 Mayıs). Farklı çalışan tipindeki öğretim elemanlarının işkoliklik eğilimleri ve tükenmişlik düzeyleri (Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi örneği) [Sözlü Bildiri]. 11. Ulusal Eğitim Yönetimi Kongresi,Kuşadası.
19. Çolak, İ., Yorulmaz, Y. İ., & Altınkurt, Y. (2018, 17- 19 May). The role of critical thinking dispositions and power distance on teachers’ autonomy [Poster Bildiri]. Teacher Education Policy in Europe (TEPE) 2018 Conference, Braga (Portugal).